Uzņēmējdarbības uzsākšana

Kāpēc būtu jāuzsāk uzņēmējdarbība?

Brīvības sajūta – pašam plānot, pieņemt lēmumus, rīkoties un vadīt.

Pieredze un zināšanas – uzsākot savu biznesu, jārēķinās, ka tam būs jāziedo 24 stundas diennaktī un 7 dienas nedēļā, bet tas viennozīmīgi bez materiālajiem labumiem, dos arī nenovērtējamu pieredzi un zināšanas, ko nevar iegūt nevienā darba vietā strādājot kā darbiniekam.

Lielākie izaicinājumi šobrīd, uzsākot uzņēmējdarbību?

Izveidot labu komandu, manuprāt, svētā trīsvienība komandā ir stratēģis – virzītājs, finansists un ražotājs – procesa nodrošinātājs. Jaunajiem uzņēmējiem bieži ir tendence visu darīt pašiem, bet tas, kas dara visu, reāli nedara neko. Savukārt atrast tādus komandas biedrus, kuriem var uzticēties un ar ko kopīgi var mesties biznesa kaujas laukā, Latvijā, kā izrādās, nav tik viegli. Tāpēc arī investoriem lēmumā par investīciju ieguldīšanu jaunā uzņēmumā pirmais, kritērijs ir komanda un tikai pēc tam idejas potenciāls.

Šodienas ideja ir jāvirza šodien, jo rīt Tevi var apsteigt konkurenti, jo labs uzņēmējs saprātīgi izvērtēs, bet negaidīs rītdienu un rīkosies šodien.

Nenokārt degunu un nezaudēt entuziasmu, motivāciju, degsmi, apņēmību un vēsu skatījumu grūtos un neveiksmju brīžos. Labam uzņēmējam neizdošanās ir izdevība atrast citus un jaunus virzienus.

TOP 5 padomi un ieteikumi, kas jāņem vērā uzsākot uzņēmējdarbību šobrīd?

1. Atbildēt sev – vai es gribu veltīt savu darba un arī brīvo laiku sava biznesa attīstīšanai? Viss cits svarīgais būs kādu laiku jāatliek.

3. Ar uzņēmuma dokumentu reģistrēšanu komercreģistrā bizness nesākas, bizness sāksies tad, kad sāksi realizēt savus produktus klientiem. Pārdošana ir primārais, par ko jādomā.

4. Katram der priekš sevis sagatavot sev pirmo biznesa plānu, lai izpētītu un saprastu, kas notiek tirgū, pastāvošo konkurenci, riska faktorus.

5. Saprast uzņēmuma ieņēmumu un izdevumu loģiku, kas veido produkta pašizmaksu, kā veidojas uzņēmuma ieņēmumi un kurā brīdī uzņēmumam sāk veidoties peļņa.

6. Ārvalstu tirgus apguve, šķiet, ka Latvijas tirgus ir pārāk mazs un līdz ar to pārsātināts ar produktiem. Lai sekmīgi attīstītu biznesu, nepieciešams pašam uzņēmējam plašāks skatījums, nebaidīties un vest savus produktus ārpus mūsu valsts robežas.